לוקסמבורג אישרה קנאביס במרשם רופא

לוקסמבורג אישרה את הצעת החוק שמאפשרת לכל רופא שהוכשר לכך, כולל רופאי משפחה, לרשום לפציינטים שלו קנאביס רפואי למגוון מחלות ובעיות בריאותיות. קנדה צפויה להיות זו שתספק את הקנאביס למטופלים המקומיים.

חברי הפרלמנט בלוקסמבורג אישרו אתמול (ה’) את החוק שמתיר לראשונה אספקת קנאביס למטרות רפואיות במרשם רופא, כך על פי הדיווח בתקשורת המקומית.

כל רופא בלוקסמבורג שיעבור קורס מתאים, כולל רופאי משפחה, יוכל לנפק מרשמי קנאביס לפציינטים הסובלים מסרטן, כאב כרוני, תופעות לוואי של כימותרפיה, בעיות נוירולוגיות וטרשת נפוצה.

חברת הפרלמנט ססיל המן מהמפלגה הסוציאליסטית (LSAP) הזכירה בשלב הנאומים לפני ההצבעה לחבריה במליאה כי נכון להיום החוק בלוקסמבורג לא מבחין בין מי שמשתמש בקנאביס למטרות רפואיות לבין מי שמשתמש בו לפנאי.

מרטין מרגן, חברת פרלמנט מהמפלגה הנוצרית (CSV), אמרה כי החוק החדש ישפר את מצבם של חלק מהמטופלים, אך גם הציגה התנגדות לנוסח המקורי של ההצעה והתעקשה על תיקונו כך שהקנאביס יסופק רק בבתי מרקחת של בתי חולים.

הפרוייקט הממשלתי החדש יתנהל בשנתיים הראשונות במתכונת של ניסוי, שלאחריו ייקבעו במידת הצורך חוקים סופיים להסדרת הענף.

מוצרי הקנאביס הרפואי שיימכרו למטופלים בלוקסמבורג צפויים להגיע במשלוח מקנדה, שכבר אישרה יצוא קנאביס לחו”ל והחלה גם לייצאו בפועל למספר מדינות באירופה ואפריקה.

שרת הבריאות של לוקסמבורג, לידיה מוץ’, תיארה את אישור החוק החדש כ”צעד חשוב במאמצינו להפחית את הכאב והסבל עבור מטופלים שהטיפול המקובל בהם לא צלח”.

כזכור השבוע גם מלטה החלה לספק קנאביס רפואי למטופלים, וגם במקרה זה התוצרת מגיעה במשלוח מקנדה.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר